söndag 9 september 2012

Hofors i mitt hjärta ..


Hofors är en liten bruksort, som har det mesta men i liten skala. Många Hoforsbor klagar på befolkningen såväl som orten, att arbetslösheten är hög, kriminalitet, inskränkthet osv. Men jag trivs, för 1 1/2 år sen "kom jag ut"det var inget lätt beslut att vid 41 års ålder tala om för min omgivning att jag är lesbisk.Tänkte att alla lever i hetro-normen i detta inskränkta lilla samhälle, det finns inte en enda lesbisk i min ålder här .(vad jag vet eller sett) Tänkte ska jag våga vara först?, Tänk om någon ratar mej ?Hur ska det bli på jobbet, med sonen? Ja , ALLT !.Övervägde allt noga och räknade med ett visst bortfall i min närhet, dags att leva mitt liv som jag vill leva det ! Bära eller brista .. Började med min son , väldigt nervös så klämde jag ur mej det till slut .Hans reaktion var positiv , han var mer bekymrad över sina fortkörningsböter:). Sen har allt rullat på, ALLA vet och INGEN har regerat negativt !!!! Jag träffade Annika i oktober förra året och vi har aldrig blivit bemötta negativt, oavsett situation..TVÄRTOM !. Folk har gett oss komplimanger och jag har inte hört nåt "skitsnack" om oss heller . (kan ju existera utan att jag vet?! ;) )Så jag vill bara säja att jag är glad att jag vågade , stolt över att vara Hoforsbo! Människorna är underbara, naturen är vacker :) Livet är fantastiskt.!Kanske pyttelite mindre fantastiskt just i kväll.. för Annika jobbar. Men har ordnat en annan sängkamrat till natten :) Mitt barnbarn Alice <3 .Snart blir det sängen,farmor ska ju orka leva det "fantastiska "livet imorgon med ! Natti

//Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar