lördag 1 september 2012

Renovera med Vera

Jag har saknat bloggandet inser jag nu när vi öppnat vår ”Lotusblomster”. Det finns en speciell gemenskap i bloggvärlden, och feedback från bloggvänner värmer alltid lika gott.
Nina skrev i en kommentar och undrade hur det är med livet, kärleken och skrivandet. Jag kan berätta att kärleken är allt, mer än allt och större än ord. Vera är hon med stort H, som jag alltid har letat efter men aldrig trott att jag skulle hitta. Helt ärligt trodde jag inte att man kan hitta någon man passar ihop med på alla sätt. Det har alltid varit en fråga om att kompromissa, vara lyhörd och ha överseende. Jag har tidigare alltid haft stort behov av ”egen” tid. Vara ensam i tankar, skriva och springa.
Så är det inte med Vera. Jag hör ihop med henne och jag saknar henne alldeles förfärligt de dagar (på tok för många) som vi är ifrån varandra på våra jobb. Visst finns det tid att både hinna träna och skriva. Men det är inte längre ett behov. Nu är det mer så att jag vet att jag borde springa (om jag vill komma i den tänkta bröllopsklänningen :P) Skrivtid finns också och visst händer det att en eller annan sida fylls med text. Dock inte regelbundet, och jag jagar inte publicering.
 Vår tid fylls av att njuta av samhörigheten, forma vår nutid och framtid och uppfylla våra drömmar.
Vi är i renoverar-tagen och snart har vi vårt nya sovrum klart.

Jag älskar min Veronika galet mycket! <3 <3 <3
//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar