torsdag 13 september 2012

VAB

Idag har jag en tidig morgon. Jag är hemma från jobbet och vabbar. Ja, det kan man faktiskt göra som mormor när föräldern är ensamstående och inte kan ta hand om sitt barn själv. Det kan inte Fia idag. Hon ska opereras och kommer säkerligen vara trött och behöva vila också efter ingreppet. Tack och lov är det inget allvarligt - en rutinoperation för läkaren - men för Fia något okänt och nytt, som också kommer kännas efteråt.
Men det är inte fel av mig att njuta av en denna unika VAB-dag. :)
Som Vera skrev så har vi huset fullt. Både Vera och Amanda sover fortfarande.Tror jag. :O .. Men det är inte säkert med tanke på ljudnivån Evelina emellanåt höjer. Och jag som mormor måste ju bara applådera och glädjetjuta när barnbarnet kissar i pottan. Det är ju fantastiskt! Ungen har varit torr sedan vi var och matade ankorna igår. :D
Evelina är en modig och ihärdig ank-materska.
"Vad många det är! .. Vad nära de kommer! .. Jag tycker inte om fåglar", var moster Amandas spontana ord. Sicken fegis va. ;)

Här fick jag ett litet bildbevis på att det är Evis som glömmer att vara tyst i arla morgonstund när några fortfarande sover - (just incase de skulle skylla på mig).

Vi har en myyysig VAB-dag idag .. sedan 05.30
//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar