måndag 29 oktober 2012

Enkelt ..

.. Jag är en enkel kvinna, som gillar enkla lösningar .
Det gäller i det mesta i mitt liv , så även med matlagning.
Jag är inte speciellt road av att stå vid spisen , jag KAN
laga mat och får t.o.m beröm av Annika..men..


..låt oss säja att jag inte är någon passionerad kock !!


Vid ett tillfälle när min vän Janeth var på besök, kom sonen hem och var hungrig.Jag stekte på nån korv och vispade ihop en påse pulver mos åt honom .
Janeth som ALLTID lagar mat från "scratch",inga halvfabrikat där inte ! .. utbrister  när hon ser min kok konst:

MEN VEEERA!!!

Du måste ju göra RIKTIG mos!               
Så vid nästa tillfälle vi skulle äta mos , skalar jag potatis, kokar potatis, mosar potatis och gör RIKTIG MOS.

Sonen kommer hem sätter sej vid bordet och får då HEM LAGAD MOS !
Han smakar..får en underlig min ..
.. tittar på mej och säjer : Men morsan, det måste varit  nåt fel på påsen !!!


Så jag kan tala om att jag återgått till det enkla!..Och både jag och Annika ..LOVE IT, LOVE IT .


1 kommentar:

  1. Haha..det kommer ja ihåg :-) kram te er

    SvaraRadera