söndag 28 oktober 2012

"Mångalen"

.. Mycket skrock  och gamla sägner finns om månen .. Man kunde bli blind, sinnessjuk ..den här tex:

" Likaså den som var den sjunde sonen till en sjunde son. Man kunde också drabbas av förbannelser som häxor kastade. Den som sovit ute under fullmånen en fredag kunde också bli varulv."

Så jag känner mej ganska säker , då jag ej är son till någon och inte heller planerat att sova ute på en fredag ! Eller nån annan dag.. för den delen . Och lite håriga är vi väl alla , vissa mer än andra !!

Lite MÅNDAGS galen kanhända , men mångalen ..tsss..
"Inte ens månen lyser innan den går upp"

Till min älskade!
Månens sken når in,
den lyser på ditt vackra jag!
Jag älskar dej!



1 kommentar:

  1. Kärlek, vargarna har våra ögon!!? Ooh, och jag minns INGENTING av när vi var vargar!.. Och vem tog bilden??

    SvaraRadera