tisdag 20 november 2012

Bajs!

Jag vill berätta historien om bajs-klossen. Den börjar när jag och Vera var vid vårdcentralen och vi hade mitt barnbarn, Evelina 3 år, med oss. Hon lekte så fint med bygg-klossar och verkade trivas lika fint som sin mormor i ett väntrum.

Då vi var klara och kom till bilen upptäckte vi att barnet stoppat några klossar i fickorna...
En liten tjuv ... kan tyckas.

Eftersom vi var sist av gästerna på vårdcentralen och dörren låstes då vi var klara fick dessa klossar följa med oss hem.

 Ett annat tillfälle då söta Evi var på besök lekte hon med sina älskade nallar.


.. och ni ska veta att dessa goa vänner alltid får uppassning och största kärlek av henne. Som på bilden från i somras där de hade en riktig playa med fika vid sommarstugan.

I alla fall så lekte hon och skulle byta blöja på nallen. Ni ska tro att jag blev förvånad så hon kikade i blöjan och sa att han hade bajsat. Vips, så trollades en kloss fram därifrån?!

Den här klossen låg så lämpligt på bordet en dag då min dators fläkt började låta som ett reaplan. Jag la den under för att kyla ner den lite.

Sedan dess använder jag "bajsen" från vårdcentralen som data-cooler.

En liten parentes är att älsklingen försov sig i morse.. Ohh, scary!! Tänk om hon kommer hem med tusch-mustasch och glasögon...

Men det gör väl inget i så fall, för en skönhet klär i allt!!

2 kommentarer:

  1. haha. jag diggar den första bilden på evelina ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är störtskön!.. Precis som hon alltid är! Kramis till dig gumman! <3

      Radera