tisdag 6 november 2012

Bruden & Brudinnan..

Ja, så sa min yngsta dotter Amanda när hon var i 4-års åldern och vi väntade på att brudparet skulle göra entré i kyrkan.. "När kommer den där bruden & brudinnan egentligen?" .. Nu var det ju ett heteropar som gifte sig så jag rättade henne och talade om att kvinnan kallades brud och mannen brudgum.

Men med mig och Vera passar det fint att kallas bruden & brudinnan. När jag frågade Amanda häromveckan vem som skulle vara vad, svarade hon att Vera får vara brudinnan eftersom hon är mer glamour än mig.. och jag, jag är liksom bara mamma..

Men NÄR får jag se min älskade vackra kvinna stå brudinna egentligen?? Det känns verkligen hopplöst att försöka få igenom ett namnförslag! Vi har ju ansökt och väntat.. och ansökt och väntat HUR LÄNGE SOM HELST!!!

Nä du, min Darling-love, vi får nog koka ihop en liten "spell" om den här sista stavningen ska funka...

Apropå det.. börjar du också bli hungrig? Ska vi kanske koka ihop mat före "spell"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar