söndag 4 november 2012

Forever young..

Eftersom jag jobbade igår ställde jag in autopiloten på kyrkogården när jag slutat och stannade till för att tända ljus idag istället. Mina tankar går till lillebror Mats som gick bort endast 25 år gammal.

Jag tände ett ljus för älskade Mats och ett för andra vackra själar som nyligen lämnat oss.



Det har snart gått 15 år sedan jag fick krama honom. Saknaden skär i bröstet sådana här dagar. Ändå får Forever young med Alphaville mig att le lite..  Tänk vad han retade gallfeber på mig med den på 80-talet.. Jag försökte vara ambitiös och plugga i mitt rum och brorsan rockade järnet vägg i vägg med Forever young så bastonerna dunkade och fick min hand med blyertspennan att vibrera.. Jag sprang självklart och skvallrade för mamma som fick honom att dämpa ljudet... men bara tillräckligt länge att jag hann börja koncentrera mig igen, sedan var det fullt ös igen..





2 kommentarer:

  1. Mamma och Pappa4 november 2012 20:52

    Forever Young ÄR vår älskade Mats. Han var nog för god för detta liv på jorden. Han förblev för evigt ung. SAKNADEN ÄR ENORM.

    SvaraRadera
  2. Ja mamma & pappa, saknaden skär! Mats blev evigt ung - som texten i låten. Han är evigt älskad och lever alltid kvar i hjärtat.

    SvaraRadera