torsdag 8 november 2012

Inte okej!!

Jag kan knappt fatta att det faktiskt närmar sig advent.. Jag tycker att det nyss var sommar. I affärerna är det redan julsaker och jag bara rynkar på näsan och tycker att det julpyntas FÖR TIDIGT varje år!! Jag måste verkligen snacka med ICA-Stig om det här! Han borde väl ändå ha mandat att göra en förändring...

Sedan, när det väl är advent och julen faktiskt står för dörren, då reagerar jag inte ens på julpryttlet eftersom ögat och "den negativa för-tidigt-känslan" redan vant sig.
Nä, idag ger jag TUMMEN NER för julpynt redan i oktober/ början av november!!!

... MEN, det får mig ändå att tänka på att det är dags att börja köpa julklappar. DET gör det inget om man gör i god tid! Så familjen, skicka in önskelistorna till tomtarna så vi vet vad som önskas!

Jag måste väga upp inlägget med att jag trots affärernas flopp ändå är den lyckligaste kvinnan på jorden! Och jag har fortfarande höstlööv med älskligen!!

Love it! Love it! Love HER!!

2 kommentarer:

  1. Hmm....önskelista !! 1 st fungerande "pump" utan flimmer. 2 st perfeka nya ögon, en kropp utan värk, skulle nog behöva 2 st nya fötter m.m. Annars är det inte så mycket mer. Jo, fred på jorden och lycka till alla barnen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade mamma! Vi hoppas att din "pump" ska hålla takten fortsättningsvis.. och mitt hjärta har du ju alltid! Ögonen ska dom snart fixa och du kommer se som en korp. Ena foten har du i alla fall kommit en bit på väg med.. Jisses mamma, det var en knepig önskelista. Inget jag kan handla på ICA i alla fall. Det närmaste kanske är en grisfot.. nää, men kanske julskinka.. Du får tänka vidare helt enkelt! Jag älskar dig!!

      Radera