söndag 11 november 2012

Larv(ig) utryckning!

Min mobil ringde och jag svarade. Det var min förtvivlade dotter som låg i badet en trappa ner..

"En LARV!! ... Svart!... som en svart mask!! Kom ner mamma!"


Utryckning idag igen! Oj oj oj! Rusar nerför trappan för att komma till undsätting.

Och visst var det en larv.. och visst var den svart. Knappt stor som en maggot..



"Som en smal blodigel", enligt min dotter. 
Och nu ska ni veta att jag varit duktig som bloggat om det här - Jag är LIVRÄDD för sniglar! Larven var inte läskig alls, en liten mager stackare som nu gått till sällare jaktmarker. Men bilderna jag såg när jag letade illustrationer till inlägget var DÖLÄBBIGA!!


2 kommentarer:

  1. Dom var väl LEBBIGA .. menade du ?! ;)
    love u

    SvaraRadera
  2. Ja darling, oss lesbianer emellan, så var dom ju lebbiga förstås! Jag älskar dig! Och saknar dig redan!

    SvaraRadera