onsdag 7 november 2012

Min toffel!

Eftermiddagen har flytit på med diverse "nytto" saker .. och en del annat !!
Jag har burit in lite ved , fixat käk.. som inte alltid är så lätt med katten i köket. Här vaktar hon korven  noga..ifall den skulle komma ut !?

Som sagt så ville vi ju ha nåt gott till eftermiddags kaffet, det skulle Annika fixa !! Jag har ju all anledning till oro för brandrisk , när jag lämnar min blivande fru ensam i köket .. som ni vet..
Men jag hade mera pyssel att utföra , sätta upp speglar i skåpet vi har monterat på hallväggen uppe . Så jag tar grejer med mej upp och gör detta ..





Medan min blivande fru nere i köket
gör detta!!!!!!!


 Och vrålar : MIN TOFFEL !!  Jag går ner och bryter ihop fullständigt. Jag ville visserligen att dom skulle vara kladdiga, men  kanske inte riiiktigt såhär kletiga?! Detta hände pga att hon skulle med ljusets hastighet dra ut plåten, kolla och sen stänga ugnsluckan igen! 
Nåja, oredan i köket är utredd och toffeln hänger på tork ovanför kastrullen ??!!  Undrar om det kommer en framtida bestraffning i form av mat i JUST den där kastrullen .. för att jag skrattade?!     Det var ju tur att hon hade den på sej , annars hade hon BRÄNT sej på foten ! (ser ni , hon är ju livsfarlig i köket )  Fattar ni va´rädd ja är..för att citera Maria Montazami än en gång .
Men här är iallafall slut resultatet av den  bruna smörjan  på golvet!
Likheten är slående?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar