onsdag 14 november 2012

På tjocken??.. Är det ens möjligt?

Vår lilla lilla Lotuskrona Hästbodotter är inte ens 6 månader och kan redan vara med ungar...
I alla fall har magen blivit misstänkt rund... Hur gick det till i så fall?? Vi gav henne namnet Lotus just för att hon faktiskt är lesbisk.. trodde vi. Jag och Vera har bestämt sedan länge att hon ska kastreras vid 6 månaders ålder (det är då huskatter brukar börja bli könsmogna) .. för att vi inte vill ha några kattungar.

I morgon ska vår lilla bejbi kastreras. Vi vet inte säkert om det är några ungar.. och det känns fruktansvärt om det är så. Hua! Jag tänker då inte fråga veterinären hur det var med den saken när allt är klart.
Ibland känns det bättre att vara ovetande..

2 kommentarer:

  1. Kastrerar gör man en hankatt.... Jag är en hona o jag är steriliserat... INTE kastrerat!! ;-))

    SvaraRadera
  2. Det trodde jag också, men förra gången jag kastrerade en honkatt frågade jag veterinären; som förklarade att man blir stereliserad när man "bränner" av äggledarna och man blir kastrerad då man opererar bort livmoder, äggledare och äggstockar.. Så du är med all säkerhet stereliserad och vår katt har blivit kastrerad idag.

    SvaraRadera