onsdag 21 november 2012

Tjejtoan på Actiongatan ! ..

Det är min sons status uppdatering på facebook om han gjort ett besök på våran toalett ..Den är 148 cm lång och 84 cm bred ! Ni fattar , den är inte stor alltså .. Han berättade att han numer måste öppna dörren för att torka sej om han gjort nr:2 ..


På denna lilla toalett borstade jag tänderna igår kl 6.05 innan jag åkte försenad till jobbet, till saken hör att katten brukar alltid vilja vara med och dricka / leka med vattnet vid såna tillfällen . Men igår hade jag inte tid att vänta på att hon skulle få leka där ..

 Hon satt bakom mej PÅ toaletten och väntade på ett bra tillfälle att hoppa upp , men jag stod i vägen ..  Jag böjde mej ner till kran och skulle skölja/dricka vatten ...och vad händer ?.."Plopp" .. så puttade jag ner katten i toan med rumpan !

 Vilket aldrig skulle hänt om toan inte var sååååå liten ...Men nu är den det och katten fick ett morgon bad !

När man är två tjejer som bor ihop skulle man behöva en toalett i storlek med ett garage egentligen, men det har vi ju inte .. så när Annika och jag blev sambos så skaffade vi extra förvaring till den lilla toan.. Vi monterade ihop, mätte, skruvade upp och packade in alla tjej prylar som man MÅSTE ha på toa ! .



Det blev tajt  men dom fick preciiis plats , nöjda med insatsen och konstaterandet att det ÄVEN fanns plats att torka/städa  toa stolen,  gick vi ner och drack kaffe...
Som rinner rakt igenom Annika, alltid ..Så det dröjde inte förrän hon skulle gå på toa, när hon väl är där ..hör jag ett asgarv uppifrån..
Toa locket gick inte att öppna !! En liten miss i beräkningen där ....MEN  det fanns iallafall plats att torka av den ..
Jag ska nu göra ett besök på "Tjej toan på Actiongatan" innan det är dax att bege sej till jobbet !


1 kommentar:

  1. hahaha om man ändå kunde fått se denna cirkus på toan. >>>>Tack för ett gott skratt hahaha

    SvaraRadera