måndag 17 december 2012

Eld i baken ...



Efter ett konstaterande från Annika om problem datorn, så gick jag ner i källaren och skulle göra eld i pannan och hon skulle slå in några klappar .. då hör jag att hon skriker nåt på våningen ovanför ..men vet inte vad !.Jag går upp och kollar vad som står på .. och känner då lukten . Det luktar BRÄNT.. stinker i hela huset.

 Van som jag är vid att brandvarnaren tjuter allt som oftast.... Så gjorde jag mej beredd


Katten hade då gått förbi på bordet  där ljuset var tänt , nyfiken på julsnöret och satte eld på svansen !! Det var därför Annika tjöt som ett brandlarm . Hon "släckte" katten under köks kranen.

 Och situationen krävde inte fler åtgärder, så jag kunde släppa  taget om beredskapen .. Puh , alltså den här katten ......

                                             // VERA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar