tisdag 11 december 2012

Jag är rädd.. och klok.

Jag är verkligen rädd för att köra bil på vintern! Det är ett rent helvete för mig att behöva köra i skitväder. Det har i många år varit ett stort handikapp för mig. Jag har valt att låta bilen stå dom gånger jag behövt köra längre sträckor och tagit tåget istället, vilket varit både tryggt och bekvämt.

 
Tack och lov har jag en klok blivande hustru också. :) Inte heller hon vill köra till Stockholm fram och tillbaka i snömodd. Modd är det värsta tänkbara. Man ser dåligt också med nya torkare och bilen kan ställa sig på tvären av minsta lilla...
 
Jag vill varna att det här är en mycket otäck film, och tyvärr är det precis så modden fungerar...
 



Absolut att vi tar tåget!!!

//Annika

3 kommentarer:

  1. Ingen vettig männska tar väl bilen i onödan!Att usätta sig själv och andre för faror är idioti .En lek med liven som insatts.

    SvaraRadera
  2. Mamma och pappa12 december 2012 19:52

    Snälla vännen, låt du bilen stå och kör bara när det känns bekvämt. Jag är själv bilrädd så jag vet hur det känns. Älskar dig så var rädd om dig och de dina. Puss och kram till er alla

    SvaraRadera
  3. Tack för era ord! Det känns skönt när människor förstår varför jag väljer att ta tåget istället för bilen. Kram

    SvaraRadera