måndag 31 december 2012

Jag gjorde det !!! ..

Japp , kolla bara .. här står man i hela hyrda  slalomkostymen .. Ser ju jä*ligt bra ut på kort , som om jag skulle vara en av alla andra slalom åkare . MEN det är jag ju inte !
Lift turen gick bra vi fick lite hjälp, men eftersom jag är så sjukligt höjdrädd så rabblade jag nåt"mantra" hela turen upp och har inga minnen från utsikt eller så ..

Väl uppe brister jag ut i nåt panik- hysteriskt skratt för jag inser att enda vägen ner är den bakom mej !! Vad gör man inte för Kärleken ??. Annika instruerar mej hur det hela är meningen att gå till .. och jag försöker. Efter 30 meter måste jag ha en rökpaus, därav kunde jag fota Annika.. för sen hade jag fullt upp med att hålla mej upprätt.


Jag ramlade 4 gånger och förnedringen tog 40 minuter !!!!


Jag måste varit sevärd, för folk stannade upp och tittade. Någon åkte förbi och gjorde "tummen upp".. som han förklarade nere sen , att han undrat om jag gjort mej illa .. Det gjorde jag inte ! Tack och lov inte ett enda ben i kroppen är brutet ..

 
När det började närma sej slutet på backen, då blir den brantare !! Va f*n..menar dom att man ska åka ner där ?? .. tss ALDRIG ..Så jag tog av mej skidorna och gick ner .. under åskådan ! Väl nere igen så tyckte jag att det fick räcka för idag, 40 minuter förnedring.. får ju vem som helst att tycka att "nu räcker det " .

Vid återlämning av utrustningen får vi frågan om vi REDAN hade åkt klart?.. Ja, sa jag ,  alla benen i kroppen är hela och man ska inte utmana ödet , speciellt inte på Nyårs afton .. Då informerar Annika : Att  ETT åk tog 40 minuter .. Varpå han svarar : Jag visste inte att vi hade såå långa backar !!
 Många skratt och ett nytt löfte om åkning blev resultatet av detta äventyr..
Nu väntar After ski .. ostbricka i badet med min Darling ! // VERA

7 kommentarer:

  1. Bra jobbat Vera...skulle kunna tänka mig att det tog en timme för mig för ett antal år sen hehe

    SvaraRadera
  2. TACK !!!! ..Känns skönt att veta att vi är fler i förnedrings klubben. Synd att vi inte gjorde det vid samma tillfälle :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Vera Inte är det nån förnedring!! Tycker du va astuff som vågade att ge dej på den utfodringen !! All eloge ska du ha för det vännen o håll huvet högt av stolthet!! Kram Trine

      Radera
  3. Tack Trine !!! kram

    SvaraRadera
  4. jag hoppas ni mamma filmade? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr gumman! Jag hade ingen möjlighet när jag kände att jag behövde agera fart-stoppare och stå ivägen när Vera plötsligt fick upp högre fart och tappade kontrollen..
      kram kram

      Radera
    2. Hoppla , hoppla .. det får vara nog med förnedrnig ..sånt ska inte återupplevas på film !! ;)

      Radera