tisdag 11 december 2012

Jul ful ..

Köttbullarna är klara! ..Jag kommer inte räkna får innan jag somnar ...Vi börjar bli jul klara, några julklappar som ska inhandlas på fredag samt en gran ! Sen är det sillen och skinkan och lite jul pyntning .. Alltså börjar bli klara..

Granen har en egen historia , som åxå läggs till historiken ..
Jag har ju alltid haft den dåliga framförhållningen med att "se ut en gran" i skogen när det inte varit så mycket snö . Så jag har under dom år jag bott ensam m min son och vovve, tagit nån av dom med mej ut i skogen ..oftast när det är som mest med snö och mörkt och grenarna HÄNGER snötunga på granarna . Det har ALDRIG varit ett lyckat koncept !Och granen har sett ut därefter..


Varje julaftons morgon har min far varit på besök och VARJE år tittar han på Granen och säjer : Men, de´va en jä*la FUL gran du har !!
Och sätter sej sedan för att äta sin gröt ..  Hahahaha..Så ni förstår, jag har gjort det till en tradition.. att få Farsan att säja just den meningen !
Han MÅSTE säja det..av sej själv såklart .. då är det jul !
Vi får se vad han har att säja om årets .. den kommer nämligen INHANDLAS , inte tjuvtas i skogen i mörker och snö .. 

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar