torsdag 27 december 2012

När julen är över ..

Vilken vacker vinter dag det varit .. och som gjorde att min blivande fru kom på den "supermysiga" ide´n om slalom åkning på Nyår !.  Fotot är taget från vårat sovrums fönster, där istapparna hänger som potentiella mordvapen ..Men vackra !
Undrar om jag får skylla mej själv?! ..För jag sa till Annika : Sen när julen är över måste vi göra nå´t kul bejbii !... för att nu har vi jobbat , köpt julklappar, gjort mat, pysslat i veckor..
Jag hade väl mera tänkt mej att ev gå på någon konsert eller föreställning , hotellnatt , lite god mat, kanske ett spa  osv .. Nää, kommer hon på det "supermysiga" förslaget att vi ska åka slalom.. eller jag ska nog skriva hon för jag KAN INTE åka..har ju ALDRIG åkt !!
Kanske jag som plåster på såren för min rädsla och förödmjukande slalom stil, får välja ett av dom andra alternativen ?

Jag ska villigt erkänna , att finns det någon som kan få mej till att göra saker jag absolut inte vill/kan ..så är det Annika!
Min tillit är total och jag gillar att uppleva /göra nya saker med henne . Och då får hon stå ut med skammen över att det rullande snö klotet i slalom backen är hennes blivande fru !  

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar