torsdag 13 december 2012

Pepparkaksgubbar...

God morgon ! Lucia idag ... kan inte låta bli att tänka på hur många skolor som avstod från pepparkaksgubbarna i sina tåg imorse pga av debatten som varit .
Det är ju vansinnigt löjligt, varför göra det till något som det inte är !? Enligt wikipedia är det så enkelt som såhär: Pepparkaksgubbe kallas en pepparkaka som är skapad i en pepparkaksform formad som en gubbe.

Och Lucia tåget är en svenskt tradition sedan slutet på 1800-talet .. att likna det med ku klux klan är ju befängt!
Det är en svensk traditionell musikalisk föreställning och inget annat !!! MED pepparkaksgubbar...

Annika var tärna imorse på sitt jobb, lite avundsjuk på hennes brukare.. Hade gärna sett att det var mej hon kom in och väckte med sång och fika istället !



Tror inte jag kan förvänta mej någon som helst form av luciauppvaktning på mitt jobb..

                           Vita lucialinnen passar inte riktigt på ett stålverk ...

 Igår hade vi riktigt "skitgöra"och jag kan ju inte låta bli att lägga ut 30.000 kronors bilden. Jaa..det var vad jag skulle få betala för att jag fotade min "celebra" kollega Pär! Han är ju rolig han ... eller skitig ... eller nåt ...

Dags att låta dagen ta fart och förbereda sej på en eftermiddag i stålverket .


//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar