onsdag 5 december 2012

Tacksam ..

Jag är sååå otroligt tacksam mot familjen, helt okända människor som gör denna goda gärning.  När vi fick avslag från PRV på efternamnet med förklaringen att det kan förväxlas med den här familjens ... då tappade vi modet lite .. Det är skitsvårt att hitta på ett efternamn som inte existerar i någon form alls .. och dessutom ska vara nåt som är "vi" ..Vi tyckte vi hade klurat ut det bästa , kollat och dubbel kollat och ändå får vi avslag ..


Men en liten klausul innehöll brevet !. Att om dom 6st familjemedlemmarna gav sitt godkännande till namnet kunde det finnas möjlighet till antagandet. Jag tänkte : Vad har jag och förlora.. Jag måste göra allt som står i min makt för att vi ska få namnet .
Så jag skrev brev till dom ALLA .. Och bad om deras godkännande och underskrifter..
Men tänkte : Alla kommer inte att svara, kanske tänker dom att detta rör inte mej och slänger brevet..
MEN  otroligt nog så svarade ALLA ..Dom läste, godkände, signerade och skickade tillbaka !!!

 Fantastiska människor .. men PRV hittade ytterligare anledning att avslå även denna ansökan..Och ville ha kompletterande uppgifter från familjen .. Puh ..tänkte jag .. ska jag behöva besvära dom fina människorna IGEN !? Men jag var tvungen , namnet betyder så otroligt mycket för oss , så jag kunde inte avstå..så jag skrev ett brev till och bad om hjälp.. Och de gjorde det !!! De kommer aldrig förstå HUR mycket det betyder för oss .. Jag förundras fortfarande över deras välvilja .. men är glad att jag skickade breven. Känner en oerhörd tacksamhet ..
Uppgifterna är skickade till PRV och nu vore det väl f*n om det skulle finnas nåt att klaga på! Nästa brev hoppas vi på ett godkännande så vi kan skicka iväg hinders prövningen och "få till" ett bröllop snart ..

Vi vill än en gång rikta oss till dem, och från djupet av våra hjärtan ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar