lördag 5 januari 2013

Cupcakestips till Vera

Hej hej hallå! Annikas yngsta dotter Amanda här.
Jag tänkte skriva ett inlägg till min kära styvmor Vera som just nu är på jobbet. Hon försökte ju så fint baka cupcakes, som kanske inte blev som hon hade tänkt sig. Nu är det ju såhär att det är just cupcakes som jag tycker om att baka och jag anser själv att mina är lite finare än Veras, efter att nu ha sett dem.

Men lugn nu Vera, jag ska hjälpa dig. Här får du ett supergott recept att testa. Och en bild på cupcakes som jag har gjort, på hur de borde se ut. Du får gå en kurs hos mig, så gör vi dem tillsammans första gången ;)

Jag passar också på att länka min blogg HÄR, så gå in och läs ;)

Grundrecept cupcakes:
100 gram smör
2 st ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

225 grader i 12 minuter

Frosting:
100 gram philadephiaost
1 msk vatten
1 tsk vaniljsocker
5 dl florsocker
60 gram mjukt smör

Jag brukar oftast göra dubbel sats av frostingen, då jag tycker om mycket klet.



/ Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar