onsdag 9 januari 2013

Evig stafett mot semester...

Jaha, då var vi där igen.. i denna eviga stafett. Himmel, vad det känns enerverande att vara ifrån min älskade Vera SÅÅÅ mycket! Jag åkte hemifrån redan 10.30 idag eftersom vi hade möte... där vi bla diskuterade kommande semester.

 Ordet SEMESTER får absolut hjärtat att ta ett glädjeskutt! Jag ser så fantastiskt mycket fram emot att åka runt i vackra Sverige tillsammans med Vera i vår lilla Gerd...
Sedan frös hjärtat till IS!!! Jag kan inte räkna med att få semester samtidigt som min kärlek, fick jag höra. ... Nej, jag vet det... givetvis VET jag att kollegor också föredrar semester i Juli..
Men jag kan VÄDJA... Och det gjorde jag! Det känns surt, skit, värdelöst om jag inte får vara ledig tillsammans med den jag älskar!! Jag ska jobba 47 veckor på ett år, vara hemifrån 60 timmar i veckan, ha ledig helg samtidigt som Vera var ÅTTONDE vecka... och sen inte få semester med henne...

Jag tackar mina kära, fina, underbara, snälla, goa kollegor för deras välvilja!! Jag FÅR semester samtidigt som Vera.. (i år i alla fall).

Jag kan andas igen...

// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar