onsdag 16 januari 2013

Full fart på Tanten ..

Vaknade första gången 4.50!! För då ringde alarmet i den nya telefonen..bara det att jag skulle inte upp då , jag jobbar INTE förmiddag idag ! Men jag får ju f*n inte BORT det gamla larmet .. åhh..

Nog för att jag har mycket att göra på förmiddan , innan jag ska jobba ..men att kliva upp kl 4.50  för det ... finns inte på kartan !! Så jag sov en stund till, och får börja dagen med att hämta in lite ved och göra eld .
Sen har jag börjat måla en tavla till min älskade trollunge som fyller 1 år på söndag, ska väl göra den klart idag , är tanken .. Nu begriper ju jag att en 1-åring inte uppskattar en tavla särskilt mycket .. Men jag vill göra en till henne ändå . Hon ska få en bilstol av oss, men jag är inte säker på att jag hinner till söndag , och man kan ju inte komma tomhänt på kalas! Så Farmor målar en tavla och köper en liten leksak.
Och mellan kaffe kopparna, rökpauser och pensel dragen ska åxå dom sista advents stjärnorna plockas ner, packas i kartonger och bäras ner i källaren .








Så det blir full fart på tanten nu !  // VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar