torsdag 3 januari 2013

Kattskit av alltihop ..

 Såhär fint var det tiiiiidigt imorse när jag gick ut på balkongen på jobbet och rökte..Solen på väg upp bakom trädtopparna . När jag 1 timme senare gör ett besök dit ut för samma ärende .. DÅ har vädret slagit om HELT ! Riktigt busväder .. Vilket fick mej att tänka : Jag ska åka hem och stänga dörrren och inte gå ut mer idag . Och funderade vidare på VAD jag skulle sysselsätta mej med .. och kom då på att jag lagar  mat och BAKAR lite ! .

Väl igång med allt detta ,riktas frågan : Hur mår du? och : Är det nåt som trycker dej ?! till mej.
Jag bakar lika bra som jag åker slalom .. Då fattar ni ! ..
Men jag hade ändå en ide´om att göra goda , vackra choklad muffins . Köpte t.o.m "snygg kit" att garnera dom med ..Så jag vevar ihop smeten och kristyren. Gräddar dom med stooor förväntan ..

Ja, så snygga vad dom ju inte när dom kom ut ur ugnen, men tänkte att : det där räddar jag upp med lite kristyr och "snygg-kulor "!.. 
Det var bara det att kristyren blev lite för hård, så det gick inte att spritsa den "lite snyggt".. Så jag fick ta av själva sprits delen och göra bruna"korvar" på dom ..

Katastrofen var ett faktum !!!!!

 Det såg ut som kattbajs på mina muffins...

Allvarligt.. det såg precis ut som om katten skitit på dom .Dom var så motbjudande att jag inte ens kunde fota dom för att visa er ..


Jag gör ett nytt räddnings försök, micrar dom lite och tänker : att jag brer ut kristyren och snyggar till dom sen .. Men då river förtvivlan i mej .. JAG VILLE JU GÖRA DOM SOM JAG HADE TÄNKT MEJ !! 
Räddningsförsöket var slöseri med tid och energi..Allt blev kattskit !!  Annika sa: men dom smakar ju bra iaf  ! .. Javisst OM du får loss dom från pappret ja!!
Hädanefter ska jag nöja mej att tänka på bakverk ..

 // VERA



6 kommentarer:

  1. Meeen stumpan, det finns dom som lever på att baka, låt dem göra det och kööööp muffins :) Du är ju bra på så mycket annat!!!

    CARINA

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa, jag ska köpa iställetoch låtsas att JAG gjort dom !..Men jag trodde att IDAG kan jag ..Men det blev ett nederlag likt slalom åkningen.. Man klarar sej precis undan, med att man försökt... och får lite sympatier :) Och jag vet ju nån annan som jobbar intill mej , som bakar dom så himla bra :)

    SvaraRadera
  3. Lilla vän, har ett recept i min gömma som jag hittade. För långt att publicera här men läs på Annikas mail får du se. Vid tillfälle kan du publiicera det kanske till andra på bloggen.Massor av varma kramar

    SvaraRadera
  4. Kära goa svärmor.. som har kvar din tillit , att jag ska kunna åstadkomma bakverk i framtiden ..Receptet skall läsas och begrundas :) kram

    SvaraRadera
  5. Hahahaha.. Vilket JÄ*LA bra recept !!! hahahaha .. Tack kära svärmor .

    SvaraRadera
  6. Vera!! Köp dina muffins på Lidl o bjud killarna på :-) Finns ju så mycket annat du är bra på.... Koka stål, världens bästa mamma o farmor, snart bästa frun i världen o sen är du ju en höjdare på att ratta bil i 100 knyck oxå:-)) Ha en bra dag på jobbet ! Kram Trine

    SvaraRadera