söndag 13 januari 2013

Matchvikten ..


Vilken underbar vacker vinterdag det varit.. så jag tog mej en härlig uppfriskande snabb ... åktur till min son . ..

Jaa, jag måste ju hålla match vikten .. har ju redan gått ner 9 hekto ! Så bilen är ett givet alternativ oavsett hur kort sträcka jag ska  ! .. Men såg alla promenad tokar i sina termo byxor och rosiga kinder . Jag hade åxå friskt rosiga kinder, vid ankomsten hos min son .. FAKTISKT.. Det var ju iskallt i bilen som stått utan kupe´värmare hela natten !
Så jag har varken gjort eller målat någon tavla idag, istället lyste jag upp tillvaron för min son. Och monterade ihop och upp nästan alla lampor han fick i julklapp. Så nu är den killen lite mera upplyst än igår !

Och eftersom jag har ensam vårdnad på tvättmaskin idag , så ligger ju förstås tvätten klar och väntar på upphängning .. men först måste jag äta lite,  känner jag .. Match vikten , match vikten ..

 // VERA

3 kommentarer:

  1. Tokfia, ta en muffins!

    Carina

    SvaraRadera
  2. Tokfia, ta två! ;) .. <3

    SvaraRadera
  3. hahaha.. jag HAAAR inga muffins ! Och inte kan jag BAKA dom heller, uppenbarligen!! ..MEN jag har KÖPTA kanel bullar och gårdagens godis skåla att frossa i .. har ju 9 hekto till godo ! :)

    SvaraRadera