lördag 5 januari 2013

Ont i magen..

Ett litet tillägg till mitt "kattskits bak".. Jag bakade mina muffins utan ägg för att Annika inte skulle få ont i magen ! Hon kan inte äta ägg och diverse saker för gallan.

Nu fick hon det iallafall ! .. Under några timmar efter jag bakat så fick hon plötsliga skratt anfall i omgångar.. detta för att minnesbilden av hur jag "räddade" dom ihop sjunkna bakverken med BRUN hård  kristyr och gjorde "bajskorvar" på dom alla, dök upp!

Hon sjöng: "En sockerbagare" och ändrade texten till: " hon bakar några med kattskit på"..
Skrattandes försökte hon ge mej sympati över mitt KATTastrofala misslyckande med några: Åhhh, Bejbii.. Sen torkade hon tårarna och sa: Åhh, herre gud! Bejbi ... jag får ont i magen! 
Du lovade att jag inte skulle få ont i magen av dom!

Det är inte lätt att vara bagare, som måste tänka på ALLT dom ätande kan få ont i magen av ..Kattbajs på muffins ..kanske är väl magstarkt!?   

//Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar