fredag 11 januari 2013

PEPP!


Då var första stav-passet avklarat... som på skridskobana, i isvindar som blåste ispikar in under mössan. Och rent fysiskt var det INTE skönt i det vädret! .. Men annars så kändes det faktiskt rätt okej (övertygar jag mig själv). Jag kan i alla fall tänka så bra när jag är ute och rör på mig.
Ja, jag är himla pepp på att gå ner 3 kilo så fort som möjligt. Jag anser mig inte vara överviktig, men ni vet ju.. Mm, precis - klänningen är trång!

Det känns onekligen en aning orättvist att Vera kan fortsätta att mumsa gotter på kvällarna framför TVn.. Hur kan det vara så? Hon rör sig bra mycket mer är jag på jobbet - är det därför?
Min plan är att "stava" inledningsvis och sedan övergå till jogging. Jag ska ta mig ut på min två timmar långa jobbrast - som idag - minst en halvtimme, oavsett väder. Nu är det slut på lata rast-timmar med skön vila i sängen... Hemma vill jag inte förlora värdefull kärlekstid om Vera är ledig. Nej, absolut inte! .. Jag hinner här... och ni ser ju, jag hinner blogga också.

Idag var första passet och jag insåg att jag måste ta med mig en bättre mössa, reflexväst och överdragsbyxor till nästa gång.

// ANNIKA

2 kommentarer: