måndag 7 januari 2013

Skit snygga ??..

Då har jag gapat STOOORT i två timmar !!! Och blev endast 650 kr fattigare.. När man ligger där och tittar i taket , så hinner man tänka en hel del .

På vad som sagts och gjorts dom senaste dagarna tex .. Och blev lite full i skratt när jag tänkte på en situation med Amanda, Annikas dotter. Det var något på Tv:n ..och vi sa:Hon är säääääkert lesbisk , hon vet bara inte om det än !! Amanda replikerar direkt: .MEN börja inte NU IGEN !!

Ofta när det uppstår en situation .tex en film om ett hetero par som bråkar ofta , mycket..
skrockar vi alltid fram : Ja , ja .. HON är lesbisk, hon VET bara INTE om det än !!
Eller som när folk tittar väldigt när vi pussas offentligt. ,(för att inte säja stirrar) ..Och vi säjer :OJ , OJ vad dom tittade . Sist fick vi påpekanden av Annikas döttrar snart 19 och 23 år , att : Ni tror att ni är skit snygga och att ALLA killar vill ha er ,SÅ ÄR DET INTE ! Och ALLA tjejer är inte lesbiska heller !!!

Därför gör det,  det hela lite roligare att dryga med nu.. För naturligtvis vet väl vi båda, att inte alla killar tycker att vi är skit snygga och att inte alla tjejer ÄR lesbiska! MEN ..Det är faktiskt så ,att vid måååånga tillfällen har män gått in i stolpar , stängda dörrar, glasfönster,kört på fel sida av vägen ..när dom sett oss pussas .  Kvinnor däremot kastar oftast stulna blickar.. kanske t.o.m med avund i ..Och jag vet vad många av just dom kvinnorna tänker .. För jag VAR en av dom !

 Vid ett flertal tillfällen har vi blivit direkt tilltalade av främmande människor som tyckt att vi är modiga , att vi behövs , eller bara nyfiken och vill fråga , gillar ..osv. ALDRIG  har vi fått negativ respons, TACK kära Hofors bor för det !!!!
Även om vi oftast säjer det i en skämtsam ton att : hon är lesbisk , hon vet bara inte om det än ..
så tror jag att mörker talet är stort, iallafall i våran ålder. Många kvinnor vågar inte..Jag har varit en av dom åxå ! Det var just därför som jag började blogga med Annika , för att visa andra kvinnor att kärleken finns ..var man än bor , hur man än lever ..Och det är ALDRIG försent!

// VERA

2 kommentarer:

  1. Sofia Lindholm8 januari 2013 13:35

    Har du läst själv va du skrivit? jag tror nog inte du har det .. för om du gjort det så skulle du inse själv att ni är en fara för befolkningen .. börja pussas innomhus!

    SvaraRadera
  2. Det går inte ! Det är HELT omöjligt !! Vi MÅSTE pussas HEEEELA tiden ! Och det BORDE inte vara mer uppseendeväckande än när ett hetro par pussas . Folk får väl ha koll på var dom går och kör..

    SvaraRadera