måndag 7 januari 2013

Tömmer plånboken...


En avledande manöver .. byte cirkus mot cirkus .. 3 åringen tittar nu på SVT play!..En andningspaus ..
Måndag idag , då kommer det post..nu går snart protest tiden ut, och ett slutgiltigt besked ska komma om vårat efternam.

Namnet är som sagt kungjort , det betyder att det ÄR vårat OM inte någon annan har något emot det !
Vidare denna dag , ska jag till tandis och göra klart en rotfyllning.. och man kan inte ens säja :att jag hade iallafall roligt för pengarna.. när man går därifrån barskrapad !

Det är ungefär som med bilen , den vill man bara ska gå och gå..helst utan att lägga en krona på underhåll av den !
Tändernas underhåll är det fåfängan som styr över .. Jag VÄGRAR dra ur en tand,då får det hellre kosta.

Och eftersom jag envisas med att le så alla tänder syns .. är det ju bra att det finns tänder där .
Så visst , det är inte roligt att betala..men nästa gång jag HAR roligt ..då kan jag le och skratta med min tandprydda mun !
Annika åker och lämnar tillbaka Evelina och sen till jobbet, så katten och jag får roa oss bäst vi vill ..
Och jag tror att vi vill ...

Det är vad jag tror.. men dagen kan ju utvecklas till något heeelt annat , det har hänt förr ! 

// Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar