fredag 15 mars 2013

Dragläge, dragläge... Vackert!

Det var en bra dag igår också... och egentligen är ju alla dagar bra dagar. Också när något går snett som man kan ta lärdom av...

 Det finns gott om sådana exempel...


I alla fall var det en riktigt bra dag, som jag inte ens behövde ta lärdom av - bara njuta av!

Förmiddagen ägnade jag åt kluriga tal. Jag kikade på ett par av felen jag gjorde i senaste provet och kom fram till att dom uträkningarna hade vi inte ens fått lära oss ännu. Jag påpekade det för "majjen" som tackade för upplysningen.

Vid tre hämtade jag Amanda vid tåget. Hon fick övningsköra... Och tack och lov för Vera som gett så tydliga direktiv: Dragläge, dragläge, dragläge!!
Mysfika på Hanssons innan det var dags att "köra" - alltså sjunga i kören. Två timmar gol jag där innan Vera och (hemliga) solisten kom dit... Vackert!!! Åhhh, och detta vackra får upplevas igen om 7 dagar.

Förmiddagen idag får jag njuta av kärleken. Kanhända vi drar en vals... Solen skiner och livet är gogool underbart!!!

// ANNIKA


1 kommentar:

  1. Jag är visserligen en man, med två lesbiska döttrar. Men vi älskar varandra ändå som far och dotter brukar göra! Jag stöder dom verkligen och det är dom glada för!
    Igår kväll pratade vi om starka och framstående kvinnor. Jag som är intresserad av egyptologi bl.a. Faraoner mm i olika dynastier. Det var inte så många kvinnor, men dom som fanns var dom vassaste och mest framstående! Den sista faraon var Cleopatra. Ramses den andre var kanske den störste faraon men hans drottning: Nefertari var stor, en stor drottning. För att inte tala om Nefertiti , kanske den skönaste av alla.
    Intressantast var nog Hatshepsut och hennes dödstempel. En Farao men ingen vet varför hon fick den största graven, ett helt tempel med många outgrävda gångar?
    Ja, kvinnor är verkligen intressanta!

    SvaraRadera