lördag 9 mars 2013

Reine..

Anledningen till att våran väninna Trine fick ett nytt namn igår , hör ihop med min telefon . Som jag tycker att jag numera kan och använder flitigt !! Men , det där med sms.. blir jag fortfarande irriterad på .

Jag har KLAGAT, alltså rent utav trakasserat våra toast madame Janeth , när hon tidigare skickat sms till mej ."Du skriver som en kratta " "Är detta på svenska" osv .. Det var innan jag hade en smart phone själv... och begrep inte att det var skit svårt att skriva med den .. Det har jag fått äta upp nu !


Och igår skickade jag ett sms till min son , som inte svarat när jag ringt honom ett par gånger under dagen. Jag skrev och frågade om han kunde skjutsa oss till och från Trine som vi skulle på middag hos kl 19.  Detta under ett av Annikas toa besök på våran shopping tur igår.  Svaret blev "Det går bra det!"

Vi shoppade vidare och när vi skulle åka hem tog jag upp telefonen och tittade på klockan och såg ytterligare ett sms: " Vem är Reine ?"

Jag vänder mej till Annika och säjer "Nu frågar Dennis vem Reine är ?!!
Och skickar ett sms till Dennis :"VA?!"

För jag FATTADE ingenting!
Vid samtalet jag sedan hade min son klarades allt under gott skratt upp.. JAG hade skrivit Reine, eller det stod så i sms et, jag hade INTE skrivit Reine ..jag hade skrivit Trine !!
Men telefonen ändrar ord när man gör mellan slag och ordet jag skrivit inte finns i ordlistan ..
Som sagt så är jag inte helt överens med den ännu ..

//VERA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar