tisdag 25 juni 2013

å Piss åxå...

Ja, här har vi ju som sagt tillbringat HEEELA Midsommar helgen..ofrivilligt!
Gerd blev hårt prövad under ner resan och läckte därför nånting..? som vi inte kunde lokalisera och vågade därför inte köra vidare.
Men vi gillade läget, och satt inte i sjön..

 Så blev Annika sjuk.. och inte så lite heller. Hela Midsommar aftonen låg hon ..sov, kräktes , sov Stackars Älsklingen, jag kunde inte göra något för att hjälpa henne, allting var stängt och jag kunde inte starta bilen och åka iväg heller.. En kall handduk var vad jag kunde hjälpa henne med.

Midsommar dagen kräktes hon inte längre men då var närheten till service huset det stora behovet.. Välbesökt service hus i Norrtälje !

På tillbaka vägen plockade vi blommor och jag gjorde en liten Midsommar stång, och kransar..
Sen tog orken slut för Darling ..
Intill parkeringen så låg en restaurant som heter Piren, där det var sten dött under midsommar aftonen ..men på midsommar dagen DÅ jä#lar hade dom rullat ut röda mattan och rustade för fest !
Folk strömmade dit..
Den stillsamma parkeringen förvandlades till ett slag fält, flaskor ,burkar, bilar och människor överallt.
Vi drog för gardinerna och skulle ägna oss åt massage stund, tänkte det kanske skulle lindra Annikas huvudvärk lite.. när vi hör något...skvalande.

Men VA F#N.. någon PISSADE på GERD!
Herregud vilken skymf, så fegt.. pissa på nån som inte ens kan ta sej därifrån!

 På söndagsnatten så rullade vi vidare med den nerpissade Gerd till en verkstad, för att få henne checkad ..Köra utan att röra bromsen, som jag fått order av Dennis om .. är inte helt lätt, men det gick!
Vi sov utanför verkstaden och stövlade in på Måndag morgon kl. 7 och förklarade läget.
. Att två damer ,en katt och en blomma var i nöd för att Gerd inte kunde hålla tätt !

Dom hjälpsamma killarna på verkstaden tog in Gerd och kollade henne noga, men hittade inget.. och gav en förklaring till vad dom trodde hänt..
Hon var helt enkelt så överansträngd så "svetten" sprutade efter att jag tvingat henne backa upp för en lång, brant backe ..
Så glada i hågen , efter ETT friskförklarande"rullade" vi hem till Hofors igen . Annika däremot fick stanna hemma från jobbet igår, men mår bättre idag. Så jag tar badväskan och frugan med mig till sjön för att "ta ett dopp"

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar