söndag 30 juni 2013

Fick inte korgen ..

Vi har länge drömt om att ha en pool på tomten... så vi skaffade de en !

Annika fick en briljant ide´under en svett attack på förmiddagen "vi blåser upp poolen och fyller den"
Lite motsträvigt gick jag med på detta ..tänkte att det inte var mycket ide´eftersom hon skulle åka och jobba snart.. men, men poolen fylldes med vatten och badare..


Kanhända jag överskattade djupet lite här ?!




Men vi blev blöta och kalla ..och solen gick i moln!
Så jag bestämde mej för att ta en liten shopping tripp till Sandviken när Annika ändå skulle åka och jobba !.
Jag var ursprungligen ute efter snygga flätade korgar, tänkte att Jysk har väl såna.. Det hade dom , men inte i rätt storlek..
Jag hindrades inte av detta nederlag, jag strosade vidare och handlade lite bra-att-ha -saker.












Småflickorna fick varsitt myggnät från Jysk a´99 kr över sina sängar..



Och varsina sim-puffar. Vidare inköptes batterier, glödlampor, galgar,tvättservetter osv innan hemfärd. ALLTSÅ ingen NÖJES-shopping!

Sen kom mekanikerna Simon och Dennis från "Ståltråds mek AB", dom känner man lättast igen på kalsongerna .. dom visar ALLTID kalsongerna när dom lutar sej fram..det liksom ingår i deras arbetsuniform..det är som om dom inte skulle kunna meka utan att visa kallingarna.

Den här gången var det en vacker purpurfärg som visades...

Och ett konstaterade att fjädern på vänster fram inte sitter i rätt läge, trots att blivit lagad på auktoriserad verkstad .. 2 gånger för samma fel!

Nästa tid åt Volvon bokas på Hofors bilvård & service. INTE Autoservice!

Imorgon är dags att börja jobba, endast 4 skift kvar innan det är SEMESTER !

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar