tisdag 11 juni 2013

Fru ... fröken ... syster ...

Mina betyg är klara att skickas in för komplettering. Jag är nöjd med min prestation! Nästa delmål är högskoleutbildning som jag vill ska leda till slutmålet, ett stadigvarande jobb här hemma i Hofors. Och för att gardera mig ytterligare har jag idag också sökt in på lärarhögskolan (som accepterade min sena ansökan).
Lärare... hmm, jag har smakat på tanken en tid och kommit fram till att jag med all säkerhet skulle trivas med yrket. Troligen är det också lättare att komma in där än på sjuksköterskehögskolan med sin stentuffa konkurrens.

Vi får se om jag i slutändan blir syster eller fröken.
Men nu kan jag i alla fall inte göra annat än vänta ...

Och apropå vänta, så kommer frugan hem snart!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar