söndag 16 juni 2013

Gammal ost...



 Ja, som sagt var det ju student kalas här igår med nära och kära, och i skaran fanns självklart svär-pärona!
Som egentligen skulle övernatta här i våran säng, men beslutade tills sist att åka vidare på kvällen..

Den där övernattningen har "gnagt" lite i mej.. inte för att jag inte vill ha dom övernattandes, utan för att jag skulle antagligen få "betalt för gammal ost" !!

Det var ju så att när Annika och jag bestämde oss för att ta en akut, kort semester till deras sommarställe " Rååååsa", där solen ALLTID skiner, säjer Annika ...



så regnade det... MYCKET.. Det regnade i "Råååsa" , fattar ni ?! Ingen sol !! Ja, ja, vi packade ihop  tidigare än tänkt och åkte och köpte Hjördis på hemvägen istället.

Helgen efter, får jag ett sms från min MYCKET retsamma svärfar..
"Soliga Hälsningar från Rååsa  / Matti "



Och jag fattade "piken" direkt, detta var ingen vänlig , varm liten hälsning.. Nä, han ville bara retas för att det inte var sol när VI var där ! Så jag skickade ett sms tillbaka.

" Jag har fisit på din sida! " 

Och menade förståss hans sida av sängen .. Så ni förstår ju att jag har "oroat" mej för, HUR mycket jag skulle få "återbetalt" när vi skulle låna ut våran säng till gårdagens övernattning!

Men räddnings plankan , som är våra Ikea checkar behövde ju som sagt inte användas ..den här gången !


Så jag kan i lugn och ro ägna dagen till att klippa och klistra lite med bröllops foton vi förstorat och behöver ramas in ..istället för att åka till Ikea och köpa ny madrass !

 // VERA

2 kommentarer:

  1. UPS...oj oj oj han ser klurig ut Vera. Funderar så det knakar verkar det som. He he he

    SvaraRadera
  2. Usch ja ! .. hmm, undrar vad som rör sej i huvudet på honom ?! :)

    SvaraRadera