måndag 24 juni 2013

Huvudvärk från helvetet!!

Jag har lidit av migrän i så gott som hela mitt vuxna liv - det är något jag lärt mig att stå ut med...

Jag brukar få en så kallad aura i synfältet, som "växer" utåt och försvinner på 20-40 minuter.
Huvudvärken brukar därefter bli måttlig, och vanliga huvudvärkstabletter hjälper ofta tillräckligt.

Förra sommaren hade jag svår huvudvärk i över en månad - varje dag!!

Jag var till och med inlagd på sjukhus för att utreda skiten. Men läkarna hittade inte minsta anledning eller orsak till varför jag hade så ont... 
Eller.. dom hittade faktiskt en cysta, men den var ofarlig och ska inte ge några besvär.

För ett par veckor sedan började det på samma sätt igen - för att kulminera på midsommaraftons morgon på en parkeringsplats i Norrtälje i våran husbil Gerd. 

Huvudvärken var från helvetet och jag kunde inte göra NÅGONTING! Illamåendet var horribelt. Jag kunde inte få i mig ens en droppe vatten utan att magen vände sig ut och in. Jag ville bara grina.. men inte ens det kunde jag göra.
Huvudvärk, kräksjuka och kass mage... Ingen egen toalett... 
Vilken pissig midsommarhelg på en allmän toalett!
Omtänksamma frugan försökte muntra upp med krans och flagga...



När man mår så här dåligt försöker man komma på VAD orsaken är, VARFÖR gör det så ont??? 

Jag vill VETA!!! Och jag gör VAD SOM HELST för att det ska gå över!!

Min älskade hustru har en teori om att jag kan vara allergisk... när jag har ont i huvudet vaknar jag med nästäppa...

Vera har inhandlat nässpray och allergitabletter som jag börjat ta. Och faktum är att huvudvärken nästan är borta nu. Fatta! Åh, min Vera är sååå BÄST!!! Jag hoppas att det var så här enkelt och att det inte blir värre igen och kommer tillbaka!

Jag förstår att ni undrar om/hur vi tagit oss hem... Vi tog oss hem. Hur, får Vera berätta om i morgon. Nu måste jag lägga mig så jag kryar på mig helt och hållet.

Natti natti!


// ANNIKA  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar