onsdag 26 juni 2013

Jakt på bot och bättring...

NÄE! Huvudvärken vill inte släppa. Allergitabletterna gör inget annat än gör mig galet trött. Jag sover, och sover tungt!! Vaknar inte ens när Vera kommer hem från nattjobb och kryper ner bredvid mig... så jag lägger ner allergi-experimentet.
Men nässprayen tänker jag fortsätta med. Den gör i alla fall skillnad, för när jag inte är täppt i näsan har jag inte lika ont i huvudet.

Jag fortsätter allt jag kan för att krya på mig. Eftersom jag är spänd och har ont i nacken smörjer jag med Voltaren.

När jag vaknar med kraftig huvudvärk har jag ofta knuffat bort min kudde i sömnen, och därför har jag bytt ut den mot en babykudde... tänker att en liten, platt kudde med "tummen-figurer" kan hjälpa upp det hela.

Jag har också börjat använda "bettskena" för att jag inte ska bita ihop och gnissla tänder. Jag vill inte ha ont i huvudet för den sakens skull...
Nu är det ju inte en riktig bettskena egentligen.. Nej, det är en av skenorna jag gjorde hos tandläkaren när jag blekte mina tänder för några år sedan.. men den funkar i alla fall på liknande sätt. 

Ja, jag jagar anledningar och försöker allt jag kan för att huvudvärken ska gå över. Jag orkar inte ha ont i huvudet precis varenda dag!!
Ni vet, man försöker hålla modet uppe.. men det blir svårt i längden. 

Har ni tips på vad jag mer kan göra, SNÄLLA skriv det i så fall!! 


// ANNIKA



5 kommentarer:

  1. Hej!
    Känner igen problemet:( Köp Zomig nasal på apoteket och testa om det fungerar. Det är nässpray, ganska kostsamma, men värt varenda krona,om det hjälper. Blir det bättre så ber du din läkare att få det på recept. Hoppas tipset hjälper:) /Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Genast när jag slutar jobbet i morgon så blir det en sväng till apoteket. Tack så mycket för tipset! Jag lever på hoppet så länge... :)

      Radera
  2. hej jag har migrän o har hittat en tablett på apoteket som heter Eeze, receptfria som funkar bra på mig. följer er sida o tycker ni verkar vara underbara människor. ska själv gifta mig med min sambo i augusti o har följt ert bröllop med stor spänning eftersom vi också är två kvinnor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat länge på Eeze.. men har inte haft svåra migränbesvär på länge - mest synrubbningar som jag skrev. I detta läge är den absolut värd att prova. Tack för tipset, och all lycka till er båda i stundande brölloptider och resterande kärleksliv! :)

      Radera
  3. Va roligt !! Att ni åxå ska gifta er :). Hur ser era bröllops planer ut? Skicka oss gärna en bild från Bröllopet sedan. All lycka och kärlek till er .

    SvaraRadera