fredag 28 juni 2013

Piip, Piip, Piiiip!!

Ja, vilken morgon! Var på väg ut med kaffekoppen och mötte Lotus i låg profil med bestämda steg.. hon hade något i munnen. Jag trodde det var en mus... skvätte ut kaffet och skyndade mig att stänga dörren. När jag torkat upp och skulle ta ifrån henne "bytet" såg jag att det var en andra liten fågelunge.

Fast jag tog "flygplan" för huvudvärken igår så kunde jag ändå inte flyga upp till takrännan med den lilla...


Det fick bli en stege upp på garagetaket istället. Men mamman ignorerade lill-pippin totalt och när youghurthinken blåste omkull fick Gretel flytta in i säkerheten...


Gretel är en hungrig liten fågelunge som vill ha mat heeela tiden! Och det deklarerar hon pipigt intressant tycker Lotus... Men glöm det, katten! Hon är "safe" och du åker ut när hon ska äta.

Och hon äter verkligen SKITmycket...


Snart ska Gretel få flytta ut på balkongen där hon får vara ifred för livsfarliga katter. Och eftersom hon kan piiipa så högt och intensivt så borde hennes mamma höra henne och förhoppningsvis mata sin unge där istället.


// ANNIKA



3 kommentarer:

  1. ...och hur gick det med huvudvärken? /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Den lättade lite, men nu är jag tyvärr tillbaka där jag var innan. Jag mår inte alls bra och borde inte vara på jobbet (har dock rast nu). Jag tror det är dags för ett läkarbesök på måndag..
    Tack ändå för tipset!

    SvaraRadera
  3. Jag måste ta fler "raketer" samt VILA innan det släpper;) Nåt har du iaf missat;). Hoppas det blir bra/Pernilla

    SvaraRadera