söndag 30 juni 2013

Slutfunderat....

Jaa, frugan kom mycket riktigt insmygande till sovrummet med en kopp kaffe och sina funderingar över antal deltagare i husbilen till semestern!

"Bejbii, tänk om inte Gretel kan flyga tills vi ska åka på semester!?", sa hon. Jag svarade " Fågeln ska INTE med i husbilen på semester. Då gräver jag ner na´"... Ja, jag vet.. jag är rätt brutal i min framtoning men det är åxå bara framtoningen. Klart jag inte skulle grävt ner henne. (?)
Men för att förstärka min ståndpunkt, passade ordvalet bra !

Efter lite dividerande om lilla pippin, så sa jag att " hon kan säääkert flyga då, och kan hon inte det får någon annan ta henne"..


Sen tyckte jag att det var rökdags och hoppade ur sängen, Annika gick ut på balkongen för att kolla till Gretel... och ropar "Gretel är död, bejbii hon är död på riktigt".. och så kom hon in med hela lådan för att visa.. Och nog var hon död!

Jag sa " va har du gjort? , vad har du gett henne?" på skoj.. och fortsatte " när jag var ensam med henne DÅ mådde hon prima, när du tar över matningen då DÖR hon"...åxå på skoj..


Det slutade i alla fall med att jag fick gräva ner henne och Annika som självutnämd präst sa "av jord.. bla bla blabla " och så la vi dit några blommor.

Vi tror inte att dom där mygglarverna som expediten i djuraffären rekommenderade. "Röda, smarriga" som hon sa.. faktiskt inte var såååå bra eller ens goda?

När Gretel åt daggmask så verkade det gå bra, men igår när vi började ge henne dom där larverna så slutade det med dödsfall..

Så mina tankar går osökt till den där expediten.. som rekommenderade larverna som "smarriga".

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar