lördag 29 juni 2013

VILA...

Ja, det är säkert melodin för mitt huvud. Igår när jag var på jobbet blev värken värre igen. Jag har i veckan bytt ut Ipren mot Treo, trodde att det kunde hjälpa med en annan medicin. När Treo inte hjälpte tog jag Citodon - dom är starka.. men hjälpte inte dom heller..

Förtvivlan växte och jag blev förbannad över att vikarie-verksamheten på jobbet inte fungerat bra alls på sistone.  Jag vill ju inte sjukskriva mig om det innebär att mina kollegor blir utbeordrade i mitt ställe...
Så USCH vad less jag är!
I morse utmanade jag mig själv och lät bli att ta något smärtstillande alls. Och faktiskt har huvudvärken varit uthärdlig - ungefär lika som när jag försökt "knarka" bort den.. så jag ser ingen anledning till att försöka medicinera mer.

Jag har egentligen bara tre dygn kvar att jobba innan semestern
börjar.. Allt har stillat sig omkring mig - jag lämnade/hämtade barnbarn på dagis för sista gången igår. Nu ska Lillan vara hos sin pappa en vecka innan hon och Alice kommer till oss nästa vecka.

Tyvärr tror jag att jag tog med mig en bacill från dagiset... för nu har jag inte bara huvudvärk - jag är "nosig" också..

För att knyta ihop det här inlägget väljer jag att skriva rubriken VILA...

Får se om jag blir orsak till att mina kollegor blir utbeordrade i morgon eller inte... 



//ANNIKA



1 kommentar:

  1. Men oj oj oj raring Huvudvärk, "nosig" och antagligen utarbetad. Men snart har du SEMESTER. puss och kram

    SvaraRadera