torsdag 4 juli 2013

Älsklingen fräser...

Hon fräser och fräser och fräser , min fru !
Mestadels av förkylningen.. men åxå när jag för Gunnel på tal..
 Gosiga Gunnel ni vet.. blomman som Annika fick i födelsedags present och är den enda blomma Annika hållt liv i sååå länge.

Hon har gett sej f#n på att blommjä#eln ska med på husbils semester! Fastän jag påpekat att Gunnel inte längre ser ut att må så bra i sin kruka.. hon vill gå ut..
Då fräser hon igen " NEJ ! , Gunnel ska inte gå ut, hon ska med!"
Jag försöker igen " jooo, hon vill bo ute nu.. i mera jord..
Men jag talar för döva öron och en rinnande näsa...





Hon blommar inte längre så mycket och skulle må bättre av att "grävas ner" !!
Men ordern fräses ut från frugan "DU gräver INTE ner Gunnel !"
Och när hon fräser och samtidigt lyser som ett stopp ljus.. släpper jag det... för nu..



Och ägnar tankarna till dagen i övrigt.. sista arbetsdagen skall göras 14.00-22.00 sen är det SEEEMESTEEER !!! 

Det behövs nu, man är ganska arbets skadad när man på sin fritid.. letar efter mikrofonen på head setet..
Den viker jag alltid undan på jobbet när jag ska röka, för den sitter ju framför munnen..
Och kom på mej själv att leta / vika undan den när jag skulle röka HEMMA!

                 // VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar