onsdag 24 juli 2013

Åska, Dunder & Brak!!

Moln... blev till mulet! Vi bestämde oss för att lämna vår lilla oas och söka upp en mindre camping för att få köpa oss en dusch.

Vi fick plats! .. Med elstolpe!!
Laddning av datorer och telefoner, tömning av "ni vet vad" och påfyllning av nytt, färskt vatten - det är GÖTT, som de säger här i Bohuslän. 

När jag och Vera spenderat några duschkronor tillsammans (fördel för flator att kunna dela dusch) och duschvattnet slutat strila hörde vi hårt smatter. Alltså HÅRT!! Voi, voi, vad det regnade!!! Hela himlen hade öppnat sig.

   "Takluckan är öppen", konstaterade min hustru hur lugnt som helst. Men VOI, VOI igen! Vi sover ju därunder!!

Det resulterade i dagens löpträning.. det var inte ens mening att torka sig färdigt. Jag rusade helt enkelt iväg i bikini och foppatofflor. Jag blir bättre och bättre tränad...

Sen undrar jag om älsklingen möjligen också tränar.. i smyg.. i gymnastik?

Härom kvällen när hon skulle upp i sängen (ni vet sovdelen ovanför förarhytten) .. Dunder & Brak!! Stegen for i golvet och hon gjorde en supersnygg spiltt?! Klagade inte ens på smärta i ljumskarna efteråt.. så ni förstår säkert min undran.

Ikväll lämnar vi campingen och drar in till Strömstads kärna för att flanera lite och äta gott. Regnet stillar sig och det börjar klarna upp. 


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar