tisdag 2 juli 2013

Brax..iliansk vaxning med lampolja..


 På min shopping tripp i Söndags så köpte jag även vax, tänkte vi skulle prova det nu när det är sommarsäsong och sol och bad är den önskvärda aktiviteten..
Jag har inte rakat benen på ett tag med flit , för att jag ville prova att vaxa .. säjs ju hålla såååå mycket längre!

Annika och jag provade en varsin wax-strip på benet innan vi begav oss till affären igår, bara för att testa .. det gjorde inte ont ,men den tog inte alla hårstrån.

Senare på kvällen så tänkte jag att jag skulle vaxa bikini linjen.. det var ju så smidigt...trodde jag !Jag värmer det rosa sattyget mellan mina händer och klappar dit, inte EN utan TVÅ rosa strips, en på var sida ..


Och gör mej redo för "snabba ryck" .. eller hur ?!!! Det gick inte att dra bort den snabbt, skinnet lyfte ju sej MED stripset .. och man är ju rätt "elastisk" vid 44 år.. men jag trooor inte det berodde på det?

Stripsen lossnade med klistret OCH hårstråna KVAR i ljumskarna!! Och gjorde skiiit ont ju.

Och då står det så fint beskrivet i anvisningen att man kan torka bort överblivet wax med våtservetter.
Jättebra, tänkte jag för det köpte jag åxå på shopping trippen .. 6 paket baby servetter för 50 kronor på Dollar Store.. Jag böjer mej ner i köket för att hämta ur ett skåp.. Allt medan Annika skrattar hysteriskt över misslyckandet...

När jag sen skulle resa mej då FASTNADE magen PÅ låren i waxet !!!!! Men hel#etes skit..
Ja, ja.. tar ur servetter och ska torka ... eller hur ??!
Om jag skulle försökt så är det enda som skulle ha hänt i så fall att ALLA 6 paketen skulle fastnat i waxet..


Jag var såååå upprörd när jag skulle säja till Annika att "jag skulle ALDRIG kunna göra en BRASILIANSK vaxning"... så det blev en BRAX..ILIANSK vaxning..

Så i nöd krävs NÖD lösning .. och fick gnugga bort det med LAMP OLJA !!

För jag vet att det löser rester från klister märken och asfalts fläckar på bilen ....
Men jag hade väl ALDRIG trott att jag skulle behöva tvätta skrevet med det !

        // VERA

3 kommentarer:

  1. Hahahaha! Jag dog lite. Gav upp vaxning efter två försök för 10 år sen. Men den senaste tiden har tanken liksom poppat upp igen som en objuden gäst "hmmm... kanske skulle prova igen iallafall". Nu vet jag att jag kan släppa det. Tack som fan! :D

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha.. jaaaaa SLÄPP det !!!Varse go´.. :D

    SvaraRadera
  3. Har provat att vaxa bikinilinjen EN gång i mitt liv. ALDRIG mer:) Såg ut som om jag fått en spark av en häst!! Illblå,lila och slutligen svart!! Fy satan så ont det gjorde sen?! Fy bövelen! Nä, hederliga rakhyvlar ska det vara:)!

    SvaraRadera