fredag 12 juli 2013

Bricka ?..


Igår skulle Frugan GÖRA filbunke.. "jaha" sa jag och undrade hur man gör det, eftersom jag inte gjort det..EVER.
Hon förklarade och hällde upp innehållet i 4 små skålar och ställde på köksbänken.

Det blir filbunke ..men bara om det inte ÅSKAR??!!

Ja, men ni hör ju .. För nån som aldrig GJORT filbunke låter ju detta som ett skämt..
När Annika förklarar, "det blir filbunke..men inte ..om det åskar!".. Jag hade väntat mej ..inte om ..man har fel mjölk eller nåt sånt ..men ÅSKA..

 Ja, ja.. skålarna stod på bänken och vi oroades över att om inte åskan skulle förstöra dom så skulle katten kanske göra det?!.. Så Annika letade "skydd" för skålarna..och när jag frågade vad hon gjort med dom sa hon " jag la en bricka över dom". Jag nöjde mej med svaret och senare när jag gick in i köket så såg jag "bakterie odlingen" och dess BRICKA?!






En skärbräda och två kuvert! Bricka?!

Jag fotograferade denna BRICKA som ni ser.. och undrade "jag kanske förstörde dom nu med kamera blixten?"

He..he.. jaa, lite skeptisk och ironisk kanske..


// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar