torsdag 25 juli 2013

"Dom har bilder på dom åxå"..

Jaa, såhär kan det se ut när vi sitter i husbilen och bloggar.. Igår åkte vi in till stan och åt god mat och tog en hamn promenad.
Annika som både varit på kollo här när hon var liten, och sommarjobbat, tjatade om "trappan där man åt glass"....


Vi strosade på i Strömstad när Annika skriker högt och hoppar ÄNNU högre !!??
Jag fattade ingenting och blev rädd jag med, för vad vet jag inte ..antagligen för min fru!


Sen fattar jag , frugan som är LIVRÄDD för sniglar hade fått syn på en av dessa.. och kommenterade dom som " ser f*n ut som sjölejon".. Ja, ja .. vi kom tills slut fram till den där "trappan" som hon tjatade om..Vi köpte en varsin kaffe och satte oss på denna trapp för en liten nostalgi stund.. då tappar Annika ALLT sitt kaffe på trappan.. ett nytt minne.. ser nästan ut som om hon kräkts..
Väl hemma igen så skulle vi spela klädpoker, frugans förslag.. och det är min klädhög till vänster!!..Jaaaa, men man måste ju i alla fall klä av sej när man ska och sova ...
Inatt har vi sovit på en ställplats bland andra husbilar.. och när vi vaknade i morse såg vi att grannarna hade STOORA skålar ute på marken.
Jag sa " dom har hundar brevid" och syftade på Lotus morgon"lufs".Jag kommenterar vidare när vi går ut och röker och dricker kaffe  " och inga små hundar heller, skålarna är ju stora så Nalle kunnat bada i dom "

(Nalle var min hund och är av spaniel ras och bor numera heltid hos husse)
alltså en aning överdiven kommentar!..
Då tittar Annika på grannarnas husbil och säjer " Jaaa, dom har bilder på dom åxå..tror det är Golden retrivers?!
Jag vänder mej om och ska se på bilderna , som hon sett i det lilla fönstret bak på husbilen...
Och bryter ihop fullständigt..
Det var vykort på SÄLAR !!!!!!!

Hahahaha.. "dom har bilder på dom"..
Nu ska jag och min tokiga fru strax röra på oss igen.. det spricker upp och vi ska leta reda på en strand..

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar