måndag 29 juli 2013

GULDKRUKA!

Ja, då är vi hemma igen efter både underbara och spännande äventyr. Vilken resa!! Men det bästa av allt är att det bara var första etappen av tre denna sommar!

Det känns lite märkligt att sitta hemma på min vanliga plats och blogga.


Vera.. jo, hon sover fortfarande så allt är sig likt. Eller jag får ändra här och skriva att hon nyss kom upp, vi gick ut på altanen för kaffe och cigg, Lotus kom med mus nr.6 i munnen... jag gick in igen.. och stängde dörren!


Igår var en dag med goa återseenden och kramar. Det var myyys, och vi kände oss så välkomna hem!

Inga sura citron-miner alls! :)
Förresten, visst är Evi en underlig go-unge som äter både citron och oliver!

På eftermiddagen var Dennis på besök. Han är en snäll och go kille som efter fikat ännu en gång dök under huven på husbilen.. 
Vad som egentligen gjordes vet jag inte, men det såg ut som om Gerd mådde riktigt illa och kräktes lortvatten.. när vi provkörde henne senare sa Vera att det inte längre är nån fara med temperaturen?? 

FINT DÄ!!

Han kommer och gör ett återbesök idag.. och då blir det återseende och myyys-kramar med lill-sessan Alice! 


Slutligen vill jag berätta att Gosiga-Gunnel, som stöp i golvet i semesterns första kurva, fick en ny kruka för en femma på loppis i Fagersta... en GULD-kruka!! 

Hon har visserligen inga blommor kvar men har ändå fått avancera från kök till vardagsrum.. faktiskt hustruns förslag.. Man upphör inte att förvånas!

Omplanterad i större innekruka mår hon gott,
och är skitsnygg!!


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar