måndag 15 juli 2013

Herre guuu!!!

 Hahahaha, kära läsare vilken dag det varit!
Den började kl 4.10 (och då efter BARA 2 timmars sömn) med att jag gjorde kaffe och hällde i jordgubbs youghurt i Annikas kaffe istället för mjölk..Hon sa " Bejbii, du har ju haft i youghurt i mitt kaffe !"

Jag tyckte nog att när jag hällde att den var lite tjock.. tänkte bara att "va f*n har den surnat redan , vi köpte ju den igår !" Och rörde om för att se om det blev grynig som det blir om mjölken är sur.. men det vart den inte.. så jag serverade den lättad för det var ju lite bråttom och jag hoppades på det bästa.. Som sket sej !


Sen fick vi stressa till färje kön , nästan sist så ska vi på.. och jag gruvade mej.
Inte för att Gerd är så lång, men lite tjock om magen om man säjer så och bil filerna känns
inte jättebreda.
Så skulle jag UPP åxå..läskigt..Men vi kom upp och ställde oss, då kommer en av däck killarna och säjer att jag ska BACKA längre bak i aktern!! Men sat*n, va glad jag är varje gång jag måste backa och trixa..
INTE!


Hon kom på plats och vi hade en super skön resa med brak frukost och kalas väder.


När resan började närma sej sitt slut så ropade dom i högtalarna .ankomst om ca 10 min och att bildäck öppnas,vi gick ner och skulle sätta oss..20 st bil larm tutar och tjuter , himla liv på bildäck alltså..Jag hoppar in i bilen, ser inte Lotus som varit i bilen under resan nånstans. Annika öppnar sin dörr och ska hoppa in, DÅ sticker Lotus !!!
Försvinner som en avlöning på bildäck , där alla bilar snart ska av.. Paniken blir fullständig hos oss båda!
Vi lockar och ropar i oljudet..vi får folk att hjälpa oss att leta bland hundratal bilar, säjer till däck killarna som ropar ut till sina kollegor på radion .. Att en katt är lös på bildäck..Vi ligger ner och letar efter henne, jag i klänning och visar således hela AKTERN i det förtvivlade letandet!
En flicka i bilen bakom säjer att hon hör jamanden..och igen.. Annika säjer att "hon är säkert under eran bil.". men hon syns inte.. Då öppnar pappan huven , och vem sitter där PÅ motorn..jo jo men LOTUS !!
Herre gud vilken dramatik, värsta scenariona spelades upp innan hon återfanns.. slaktad i en fläkt, åkt med fel bil , hoppat i vattnet i panik, .. Puh.. skönt att det gick så bra.
Nästa gång får hon sitta i buren fastän hon hatar den !!


Vi "tuffade" vidare mot Kneippbyn  där vi tänkte bo några nätter, checkar in och skulle göra klart för lite upptäcktsfärd.. då är kontakten till el stolpen fel !! MEEEEN !! Strålande, vackert , kalas, mys, .. och var ska man köpa en sån ??Packa in allt och åka igen?? JÄTTE sugen på det.. Men gick till reception för kanske kanske kanske har dom ..vi chansade! Och voila ..

Fin blå och framför allt RÄTT kontakt införskaffades för 140 kr och vatten kokaren puttrade snart för att ta kaffe och en andnings paus innan resten av dagens äventyr skulle ta vid..


// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar