onsdag 24 juli 2013

Hjälp mej! Blir ju galen ..

Sista kvällen vi tillbringade på Gotland så hördes musik från alla båtarna upp till restauranterna. En låt spelades flera gånger och jag gillade den !

Vi gick dit och frågade tjejerna som satt på båten men dom visste inte vilken som sjöng..killen sa att det var en spel lista BARA.. Han var måttligt intresserad av att jag gillade låten ..


Till saken hör att det var nåt jazz liknande..JAG SOM HATAR JAZZ !!
Men musiken var "hottad", det fanns ett dunk i den som tilltalade mej. Artisten är nog Peggy Lee, och en av låtarna var Fever..men det var INTE den som jag blev kär i..men samma album.
Är det någon som vet vilket album jag menar så SNÄLLA skriv och berätta. Den kommer för evigt att var min Gotlands låt.. Jag vill höra den igen .
Passade på att leta när "vi står på stolpe" och jag har ström i datorn.. men resultatlöst!

Första dagen med regn sedan vi åkte på Honey-moon..så det står vi ut med. Kompletterar frugans inlägg  med det där att det är så smidigt att duscha tillsammmans.. bara det att..
Vi klädde av oss nakna , och skulle precis stoppa i pengar till duschen när jag upptäcker en viktigt detalj vi glömt , i alla fall om man vill bli ren.. alla flaskorna hade vi glömt att ta med!! Visst är det smidigt att kunna duscha tillsammans... för då kan en stå naken och vänta i duschen medan den andre hämtar schampo och tvål!

// VERA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar