fredag 12 juli 2013

Homofil som älskar fil..

När jag var liten blev jag alltid så himla glad när mamma eller mormor satt egen gammaldags filbunke. Det var det godaste jag visste att äta till frukost!

Ja, och jag såg ut som en liten blond pojke... fick faktiskt alltför ofta en nyckel med blått gummiband till klädskåpet i badhuset.. bara ett sidospår..

Tyvärr minns jag inte exakt hur dessa bunkar blev gjorda.. men ville ändå göra ett försök igår. Vad jag däremot minns är att filbunkar inte går att "sätta" vid åska, då stelnar dom inte.. och detta förklarade jag för Vera igår.

Hon bröt ihop fullständigt. "Filbunke! Åska! Hahahaha!

Hon trodde inte på mig.. tog bilder av min husmorskonst och förstörde säkert processen med sina blixtar.. Attans fru att göra narr av mig.. Det är ju alldeles sant! Jag ska minsann ringa filbunksexperten Mommi i kväll och fråga exakt hur man gör.. och sen ska hon få berätta om filbunke och åska för min misstroende fru. 

Jag ska visa henne!

// ANNIKA

1 kommentar:

  1. Och samtal till Mommi på högtalaren idag sa." Nä, jag minns int nå om åskan.. " HE..HE..

    SvaraRadera