fredag 5 juli 2013

Huvudet på sned...

... är kanske inte alltid så gulligt som det låter.

Jag var till doktorn idag..som ställde tusen frågor om min huvudvärk.


Jag beskrev bla att det ibland kändes som om jag hade en för trång mössa på huvudet..

Efter utfrågningen sa hon.. ja, jag vet att bilden är missvisande... nåja, hon sa i alla fall att jag troligen har både migrän och spänningshuvudvärk, och att migrän faktiskt kan ändra karaktär i klimakteriet..
Jahapp, klimakteriekossa nu då. 

Och för att komma tillrätta med spänningshuvudvärken visade doktorn några stretchövningar av nacken som hon tycker jag ska göra...

"Öööh... men det går inte så bra", svarade jag. "Jag föddes med CMT - "sned hals" på svenska.

Det betyder att jag har ärrvävnad i muskler och senor på ena sidan och kan trots två operationer ändå inte böja halsen åt motsatt håll - men jag är ändå rätt nöjd med att jag sedan dess kan ha huvudet rakt.

När jag berättat detta trodde läkaren att gåtan med huvudvärken var knäckt.. 
Ordinationen löd: Stretcha, stretcha och stretcha.. varje dag!! Kombinerat med sjukgymnastik och ny migränmedicin borde jag bli bra.

Jag gör det!!! Vad som helst.. 

Stretcha, stretcha och stretcha...

Något annat min hustru tycker jag ska göra är att ringa doktorn igen och fråga om jag nu kommer producera soyakorvar...


// ANNIKA sossi, sossi

1 kommentar:

  1. Njaaa,, mitt hjärta .. Jag tycker nog hellre att du ska fråga VARFÖR du producerar soja korvar ?!:)

    SvaraRadera